سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ |۲۸ صفر ۱۴۴۶ | Sep 3, 2024
مطیعی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی گفت: رشادت و جانفشانی فرماندهان، افسران و کارکنان پدافند هوایی در مقاطع مختلف، فراموش‌شدنی نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، همزمان با سالروز تاسیس نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرماندهان و کارکنان پدافند هوایی سمنان با حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان دیدار کردند.

در این دیدار که فرمانده مرکز آموزش و میدان تیر شهدای وظیفه پدافند هوایی سمنان و رئیس عقیدتی سیاسی این مرکز نیز حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان با تسلیت ایام سوگواری نبی اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) گفت: اقشار مختلف ملت ایران حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) را ولی نعمت خود می‌دانند و در این ایام به نحوی شایسته در غم عزای آن حضرت به سوگ می‌نشینند.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه با اشاره به فرمان تاریخی مقام معظم رهبری برای تشکیل پدافند هوایی گفت: پیش از شکل‌گیری این مجموعه مهم نیز شاهد نقش‌آفرینی درخشان پدافند در جبهه‌های حق علیه باطل بودیم.

امام جمعه سمنان، کارکنان پدافند هوایی را طلایه‌داران حراست از کیان و تمامیت ارضی ایران اسلامی دانست و افزود: آنچه در طول هشت‌سال دفاع مقدس توانست خطوط مقدم جبهه‌ها را مورد پوشش دفاعی مستحکمی قرار دهد پدافند هوایی بود.

وی وجود «پدافند هوایی» را عامل ترس و واهمه نیروهای هوایی دشمنان عنوان کرد و گفت: ماموریت پدافند هوایی برای دفاع از میهن عزیزمان منحصر در زمان یا مکان خاصی نیست و کارکنان این مجموعه ارزشمند در تمام ساعات شبانه‌روز، هوشمندانه و مخلصانه در حال حراست از ایران اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه دشمنان به خوبی از توان بازدارندگی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مطلع هستند اظهار کرد: رشادت و جانفشانی فرماندهان، افسران و کارکنان پدافند هوایی در مقاطع مختلف، فراموش‌شدنی نیست.

نماینده مقام معظم رهبری در استان با طرح روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: رسول خدا فرمود «بشنوید و اطاعت کنید از کسی که ولی امر شما شده است» که این امر در زمان حضور پیامبر(ص) و ائمه اطهار(س) برعهده آن بزرگواران و در زمان غیبت برعهده ولی‌فقیه قرار دارد.

امام جمعه سمنان اطاعت از فرمان ولی امر مسلمین را وظیفه آحاد مردم، مسئولان و بویژه نیروهای نظامی دانست و افزود: پیامبر اکرم(ص) در ادامه روایت می‌فرماید «اطاعت پذیری» مایه نظام و استحکام اسلام است.

وی با بیان اینکه جلب رضایت فرمانده معظم کل قوا به مثابه جلب رضایت امام عصر(عج) است خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند متعال توفیق دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب را به همه ما عطا فرماید و ما را در این مسیر ثابت‌قدم نگه دارد.

در ابتدای این دیدار سرهنگ «علی باباغیبی» فرمانده مرکز آموزش و میدان تیر شهدای وظیفه پدافند هوایی سمنان به ارائه گزارشی از ماموریت‌ها و اقدامات صورت گرفته در این مرکز پرداخت.

همچنین در این جلسه حجت‌الاسلام «مهدی دیلم» رئیس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش پدافند هوایی سمنان نیز در سخنانی با تاکید بر اهمیت ارتقای مبانی اعتقادی نیروهای مسلح، گزارشی از اقدامات انجام شده در این خصوص ارائه داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha